agenda

In afwachting van de verdere episodes in °°plat water op skiklassen°° kunnen de hoofdpersonages ook eens vooruit kijken.
Met de zon in het land, de langer wordende dagen & nog enkele verjaardagen op stapel werd het eens tijd om de winter van ons af te schudden, ondanks de winterbuik die nog niet bij iedereen verteerd is.

zondag 15.04.
dinner @ n°1
(het seizoen was quasi rond, enkel nog n°xiii moet zijn beurt nog inhalen)
Wie niet in herhaling wil vallen met croque-monsieurs mag zijn inspiratie meegeven.



zaterdag 21.04.

Venetiaans bal voor & door n°7,7
(voor de lange blijvers: aansluitend zwemmen)


zondag 22.04.

in primeur: erfbezoek te Merchtem

ik heb al gehoord van mogelijke activiteiten als: traktorrijden, mest uitvoeren, hoe ritueel slachten (enkel theorie), openen van een bierflesje aan handvat van de riek (theorie + praktijk), spitten, schuppen en mogelijk ook nog een bezoek aan de hooistapel.
meer details volgen hopelijk nog in de comments-area...
Vergeet alvast die botten niet!

zondag 29.04.
aanbod = °°initiatie tot de golfsport°° @ Krokkebaas, Buggenhout (link via datum)
wat ? 1 uurtje initiatie (practice area, dus droom niet van onmiddellijk een 18-holes te lopen....)

9 opmerkingen:

Lid n°2 zei

en eerst en vooral:

woensdag 11.04.

het verslag van dag 7 door xiii

Lid n°2 zei

Lid n°1, je vergat de hoofdactiviteiten voor het erfbezoek:
1) kennismaking met de "lemmekes"
2) smullen van ambachtelijk bereide...

zwemmend lid n° 1 zei

ambachtelijk bereide "lemmekens" of worden het gebakken graankoeken ?

Ik kijk alvast uit naar de kennismaking met het ware erfleven, zijn bewoners alsook de fauna & flora. Mogen er foto's genomen worden ?

Gelieve de giftige paddestoelen of beskes te kenmerken om te vermijden dat achteloze °°leden°° zichzelf vergiftigen in al hun onschuld....

kennethvr zei

de spanning is ondraaglijk.
Deze week heb ik de boeredochter nog vanuit het stoere wilde stadsleven terug naar het erf gebracht en tijdens deze rit werd me duidelijk dat dit een hoogdag moet zijn voor alle leden van platwater. O wat zou ik er dolgraag bij zijn. Mijn caotchou bottekes staan klaar om het erf op te draven en de gezonde geur van een boerenpjeid of een dartele gans tegemoet te gaan.

O wat zou ik graag meegaan en samen met Për Zetterberg de kalveren voeden, de bieten door het noeste landschap zeulen en misschien zelf intens de hooizolder keuren.
Wie weet kan ik wel proeven van moeders overheerlijke ovenkoek en discussies aangaan met vader over het paringsgedrag van het noorse lieveheersbeestje en het effect daarvan op de appeloogst van 1986....

O hemel wat hoop ik er bij te mogen zijn daar in de brussegemsche velden waar ooit nog hoogdagen beleefd werden in zaal De Toekomst en waar Bennetje Het Riddertje zijn witte broek vol modder zat bij aankomst op de fiets. Heldendaden zullen verricht worden op deze dag, de dag die de geschiedenis zou kunnen ingaan. De dag waarop ik misschien wel eerst kom zwemmen.....

zwemmend lid n° 1 zei

O mijn goedheid; zal onze held in dit epos fungeren als onderhond of eerder triomferen en ons allen verbazen door zijn phelps-gedrag ?

Het zal ons waarlijk benieuwen die dag ín het water. Naast het water kan er in ieder geval niets misgaan. Uit diverse bronnen hoor ik dat Brussegmse akkers worden geploegd & ge-egd, bemest op de pelouse als nooit tevoren, de traktor een nieuwe smeerbeurt kreeg en de boeredochtere vers ondergoed kreeg toegeschoven. Geen inspanning is hun teveel om de bruidschat op te poetsen.

Alleen, zal hij die meer in het leven ziet dan afwassen alleen, er ook bij zijn.....

Lid n°2 zei

Graag een alternatieve datum voor het erfbezoek; aan jullie de keuze tussen
- zaterdagAV 28.04. rond een uur of 7
- woensdagAV 25.04. na 't zwemmen
- de eerstvolgende zondagmiddag die zou gaan is pas de 13e mei.

zwemmend lid n° 1 zei

't is al gelijk.

Anoniem zei

de temperatuur en spanning gaan rechtevenredig en in stijgende lijn omhoog (alsof een stijgende lijn kan dalen)
enfin, bij deze nog een groet aan moeder boeredochter

Anoniem zei

Een zaterdagavond zou schitterend zijn. Alleen zit ik op 28/04 waarschijnlijk in Antwerpen bij de Japanees.

Stel me niet voor de hartverscheurende keuze...

Grts. Meer info morgen @ n°1.