Tweede zwembadongeval



Een klein familiefeest maakte dat ik vandaag zo vroeg mogelijk weg moest zijn. Daarom wat vroeger (slechts 10min.) vroeger begonnen, zodat ik rond 10u45 al 1km. waterverplaatsing op mijn naam had staan, echter in 1 keer en niet met een korte pauze na 500m. zoals traditioneel gedaan werd en wordt door de anderen... Mijn tweede 500m. liep samen met de op-tijd-komers hun eerste. Mijn 'rodage' liet zich voelen want al snel zat ik met mijn armslag in de voeten van mijn voorzwemmers/-sters. Bij deze weet iedereen wie er aan de tenen kietelde ;-)

Het was tijdens mijn laatste 500m., alwaar n°xiii mijn brommerke was, dat het tweede zwembadongeval plaatsvondt. In de retourbaan lag mijn ritme (bij crawl !) even hoger dan dat van hem (oorzaak onbekend) en "zjang" de linkervoet van n°xiii sloeg met geweld tegen het linkerhand van n°1 ! Een korte pijnstoot manifesteerde zich, en verontschuldigend gebaar van xiii eveneens en even snel checken of hij geen vitaal onderdeel geraakt had.
Bij deze vraag ik mij af hoe je kan weten wát je met een voet raakt; een buik geeft even mee (zolang men van buik kan spreken), maar het verschil tussen hand, voet of ... kan men blijkbaar niet zo snel & accuraat 'voelen'.

Zwemmen is goed tegen spierpijnen zodat ik fijn doorzwom en zélf het tempo ging aangeven. Niet slecht want op een kleine 10min. werden deze 500m. mooi afgehaspeld. Onze maatstaf van tellen ligt op 1min. per 100m zodat er nog veel zal moeten getraind worden om hieraan te kunnen voldoen....

aanwezig & présent:
- le président na lange & ongewettigde afwezigheden
- de motivator, vandaag niet echt motiverend aangezien hij ook al niet de eerste in het bad was
- lid n° 1: te vroeg begonnen en geen nabespreking meegemaakt
- lid n° 2: waarvan ik twijfel of het niet n° 4 moet zijn ? Tania/Karen: verlos mij uit mijn dilemma aub
- lid n°13: 'k heb het gevoeld dat hij er ook was

gewettigd afwezig:
- lid n° 4: (tenzij dit n°2 moet zijn) reden onbekend.
- lid n° 11: opgeeist door mme lid n°11

7 opmerkingen:

zwemmend lid n° 1 zei

verlost uit mijn lijden;
uit het leiden was ik al verlost, aangezien ik geen bestuursfunctie heb ;-)

leve het bestuur, hoera hoera.

Lid n°2 zei

gelukkig kan ik tegen kietelen ;-)

Anoniem zei

Gisteren mijn eerste kennismaking terug met het de Wouwer: wat was ik de overrijpe zalmroze kottekes vergeten, de 2 euro die ik niet mee had en de klein mannen die zonder kijken door u baan zwemmen.
niet te lang gezwommen, maar was ook de bedoeling niet. vrijdag ga ik na de middag terug een plonsje wagen. Voor zondag doe ik mijn best!

Lid n°2 zei

Er zijn blijkbaar van die mensen die niet moeten werken in de week...

zwemmend lid n° 1 zei

ik voel het al aan mijn plat water; die mensen (waarvan iedereen weet dat ze niet moeten werken in de week) zullen schermen met hun "zomeruren".
Ja maar wij beginnen 's morgens om 05u of 06u en dan hebben wij gedaan om 14u en blablabla.

dit was een persoonlijke interpretatie, edoch gebaseerd op eigen ervaring.

We shall see..

Anoniem zei

de reden van het lagere tempo, en dus ook de oorzaak van dit tweede ongeval, was een vrouwmens ter grootte van een kleine Franse plattelandsgemeente.

Anoniem zei

euh, zwemmerkes;

Het zwembad is alle dagen in de week open tot 19u.... Ben ekik rond de vijfen gaan zwemmen, na mijn zomeruur :-)