recreathlon

Afgelopen jaar was de grote instap van de plat-verenigingen in hét sportieve evenement bij uitstek in onze elitaire edoch boerengemeente. De jaren ervoor waren er slechts enkelingen die het aandurfden om telkenmale mee deel te nemen; al dan niet met een schare supporters bovenaan de Mankevos.

Kortom; dit jaar werden kosten noch moeite gespaard om de laatste trainingsfase juist in te zetten. Hoogtestages in de eerste helft van het jaar op besneeuwde toppen werden afgewisseld met harde trainingsronden in het Vlaamse binnenland en nog een laatste hoogtestage richting Pyreneeën werd de grote afsluiter voor de topdeelnemers. De minder bedeelden trainen bij gebrek aan beter al op het voorziene parcours.



Kunnen we hier een overkoepelend geheel krijgen van het deelnemersveld uit de verschillende plat-groeperingen ?
Laat mij de correcties & aanvullingen gerust weten, ik pas wel aan.

enkelingen
  • de witte walvis [stichtend lid vals plat]
  • n°11 [°°plat water°° & bergprijskampioen vals plat]
  • n°xii [driepoot bij vals plat, °°plat water°° & platvoet]
  • Oodt [vals plat]
trio's
  • n°xiii + Kevin De Clerck, + Jan Hermans [°°plat water°° + vals plat (x2)]
  • n°2 + dé Pär + Den Borré [°°plat water°° + nieuwelingen (x2)]
  • n°1 + half-lid n°3 + de man die nooit zwemmen zal [°°plat water°° - vals plat - platvoet/platte pens] => voorlopig nog niet ongeschreven wegens onduidelijk. Loper gezocht !!!
    opm.: aangezien lid n°1 & 3 terugkeren uit week-end zal hun fysieke kracht en hun mentale/fysieke aanwezigheid tot nader order onvoorspelbaar blijven.

update 02.08.2007, link naar de "Veloozjartel" = klikken op "recreathlon"-titelke (voorlopig nog niet bij de vrienden van °°plat water°°)

11 opmerkingen:

kennethvr zei

buiten het zware voorjaarsoffensief moet ik met een triest hart mededelen dat de laatste maanden het vet van de soep is bij plat water.
De sfeer is grimmig, de aanwezigheid nog meer afgezwakt, ook bij valsplat is het deelnemersveld verminderderd, daar blijven alleen de sterke beren over.

Bij platwater is er meer interesse en amokmakerij om een zwemoutfit dan interesse in de sport zelf. Slechts enkelingen hoor ik meermaals per week over het watergebeuren praten. Lang leve de harde mannen en awoert aan diegenen die zichzelf de hoogte in prijzen.

Misschien is dan toch die tijd gekomen om het heft in handen te nemen , me een zwembroek aan te schaffen en te laten zien waar het echt om gaat...

maar ja, door een aankondiging van mijn aantreden zou de fun er dan ook af zijn nietwaar...

we zien het dus nog wel wat het wordt...

Nog 1 ding, een wederbericht als: je moet het zelf maar doen valt bij mij niet in goede aarde, de beste stuurlui staan immers aan wal, of beter gezegd aan de toog.
Mijn betoog wil niet zeggen dat ik jullie niet graag zie, ik draag jullie allemaal mee in mijn hart... (snif snif)

btw: foxy morgen zwemmen in knokke le zoet? ik heb gehoord dat ze daar vetgeile kleedhokjes hebben.

kennethvr zei

ik was het vergeten, verdamme, lieve groetjes aan de mama van de boeredochter, gniffel gniffel

Lid n°2 zei

Deze boeredochtere heeft momenteel weer zware dagen voor de boeg als hoofdverantwoordelijke van het erf. Met reeds 1 dood lam en weldra een dood schaap erboven op, ziet het er naar uit dat de jaarlijkse vloek weerkeert. Alle hulp is dus welkom voor het helpen in stand houden van de veestapel te Brussegem (en als dit niet lukt, voor het helpen begraven ervan).

Tussendoor is er gelukkig af en toe nog tijd voor een intense zwemtraining, sinds woensdag zelfs mét personal trainer alias de blonde redder die zowel in Meise als Wemmel opduikt. De badpakken zijn er nog niet, de form wel en dus neem ik ook deel aan de Recreathlon met volgende teamgenoten: Pär Zetterberg en den Borré (NOG niet bekend in Meise).

zwemmend lid n° 1 zei

aaah, wat hou ik van een goed potje gezaag & gekreft, alles overgoten met een smeuïg sausje van jaloezie en afgunst.

Ondertussen dient zich een nieuwe prooi aan; den Borré.... !

Anoniem zei

Bij deze bevestigig ik de inschrijvingen als enkelingen van nummer 11, hij die jammergenoeg menig bergprijs van mij wist af te snoepen tijdens de voorbije hoogtestage, nummer Xii, hij die nog veel zal moeten trainen en de witte walvis, hij die elk jaar paraat staat ongeacht vormcurve. Ook Oodt zal individueel deelnemen.

Van de trio's vernam ik dat Kevin De Clerck, XIII en Jan Hermans paraat zullen zijn. Pär Zetterberg en Borre zijn mij voorlopig onbekend, wie zijn deze ?

Vorig jaar waren er meer enthousiastelingen meen ik, 5 individu's en 3 trio's meen ik mij te herinneren...voorlopig dus slechts 4 individu's en 2 trio's...ik zal nog eens in Vals Platte kringen rondhoren om nog trio's samen te stellen indien er nog platte waters of platte voeten voor handen zijn

De Witte Walvis

Lid n°2 zei

Witte walvis,

met ontzetting lees ik hierboven dat Pär Zetterberg u onbekend is. Ondanks het feit dat hij inderdaad niet behoort tot de ledenkern van onze °°platte°° verenigingen en eerder van voetbal houdt, is hij nochtans allesbehalve een onbekende voor menig Meisenaar. Als fervente fan, heb ik hem kunnen overtuigen om deel te nemen aan de recreathlon. U zal hem ongetwijfeld meteen herkennen.

Den Borré is een minder bekende sportfiguur in onze regio, edoch met een impressionant palmares en volop in de running voor de Veloozjartel bij FreindAs uit... jawel, As!

Lid n°2 zei

wat betreft het ontbrekende 3de trio...

What about
- zwemmend lid n°1
- "iets minder zwemmend" lid knoet
- de enige echte °°zwemtrainer°°
???

kennethvr zei

ik ben afwezig in deze periode, wat al enkele maanden geleden werd gemeld op jullie webstek.
Jullie zijn zelf niet op de hoogte van jullie eigen nieuwtjes...

Platwater stelt meer en meer teleur. Ook de zwemtrainer zal niet aanwezig zijn normaal gezien.

Anoniem zei

Beste,

Ik probeer een Pär Zetterbergiaanse haarsnit ofte coup à la zjat voor te stellen bij iemand, maar er rinkelt geen belletje. De enige persoon die ik met een 'zetterberg' opschrift zie rondlopen is Christoph Hermans, edoch ik vermoed dat het hier NIET om hem gaat.

De Witte Walvis

zwemmend lid n° 1 zei

ik mag het hopen voor n°2 dat het niet om hem gaat.

Niet enkel voor n°2, maar ook voor de lieve pannenkoekenbakster wiens naam me ontsnapt en hij, wiens poort en ondertussen ook al enkele schapen het leven lieten na doorkomst van °°plat water°°.....

Anoniem zei

Dat weekend en die onverspoorpelbare fysiek geldt ook voor de witte walvis en hij die nooit zwemmen zal peisk.

De Witte Walvis